Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Szkolenie - kształcenie kompetencji kluczowych.

Inauguracja szkoleń w PODN

Rozpoczynamy realizację form doskonalenia, poprzedzonych badaniami potrzeb szkoleniowych przeprowadzonymi wśród nauczycieli szkół i placówek Powiatu Bolesławieckiego.

 

Temat szkolenia: Kształcenie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie.

 

Termin: 09.11.2020 r., 12.11.2020 r., 16.12.2020 r. Szkolenie on-line.

 

Cel szkolenia:  Pogłębienie wiedzy na temat kompetencji kluczowych oraz aspektów zewnętrznych i wewnętrznych wpływających na ich kształtowanie. Uświadomienie potrzeby kształtowania kompetencji kluczowych i ich roli w procesie nauczania i wychowania.

 

Program szkolenia:

Profil kompetencyjny nauczyciela. Społeczne i cywilizacyjne przyczyny ustanowienia kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie. Kompetencje kluczowe w Zaleceniu Parlamentu Europejskiego z dnia 22 maja 2018 roku. Kompetencje kluczowe a najważniejsze umiejętności zdobywane przez ucznia w trakcie kształcenia ogólnego, określone w podstawie programowej. Efektywne metody kształcenia kompetencji kluczowych. Zadania nauczycieli w zakresie realizacji procesu kształtowania kompetencji, w tym: tworzenie planów dydaktycznych uwzględniających rozwijanie kompetencji kluczowych, prowadzenie procesu dydaktycznego uwzględniającego realizację kompetencji, monitorowanie i ewaluacja w zakresie kształtowanych kompetencji na kolejnych etapach.

 

Trenerka prowadząca szkolenie: Marta Kobza

Trener I stopnia, nauczyciel dyplomowany i były dyrektor szkoły. Ukończyła specjalistyczny kurs trenerski  w Szkole Twórczego Myślenia w Krakowie. Trenerka współpracująca z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji w Warszawie w ramach projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego
w przedszkolach i szkołach” , „Jak wspomagać szkoły w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych” oraz z Erą Ewaluacji w projekcie „Program wzmacniania efektywności systemu nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły etap 3”. Certyfikowana trenerka i specjalistka z zakresu postępowania w sytuacji zagrożenia w placówkach oświatowych, prowadząca szkolenia w ramach  projektu pilotażowego MEN „Bezpieczna szkoła. Bezpieczna przyszłość“. Trenerka prowadzące szkolenia i doradztwo w ramach projektu „Kompleksowy program wspierania dolnośląskich szkół” oraz „Kompleksowy program rozwijania kompetencji kluczowych uczniów  skierowany do kadr zarządzających placówek oświatowych w województwie WIELKOPOLSKIM” Autorka scenariuszy i materiałów w zakresie planowania i monitorowania pracy nauczyciela i dyrektora oraz kształtowania kompetencji kluczowych w przedszkolu. Współautorka programu oraz pakietów szkoleń i doradztwa „Asystent dziecka/ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” . Autorka scenariuszy i materiałów w zakresie planowania i monitorowania pracy nauczyciela i dyrektora oraz kształtowania kompetencji kluczowych w przedszkolu. Lider zmian pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych ( certyfikat MEN).

Data dodania: 2020-11-14 12:00:46
Data edycji: 2020-11-16 15:53:37
Ilość wyświetleń: 553

“W pracy nauczyciela uczenie się jest  równie ważne jak uczenie innych”

Cytat
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej