59-700 Bolesławiec
ul. Tyrankiewiczów 11
Serdecznie zapraszamy na szkolenie „Budowanie motywacji u uczniów”
Termin: 20.04.2021 r.
Godz. 15.30
Czas trwania: 3 godziny dydaktyczne
Szkolenie on-line na platformie: Moodle
Forma doskonalenia bezpłatna dla Nauczycieli placówek, których organem prowadzącym jest Starostwo Powiatowe w Bolesławcu. W celu zapisania proszę uzupełnić i odesłać pocztą elektroniczną formularz zgłoszeniowy (skan) z pieczęcią i podpisem Dyrektora placówki na adres: sekretariat@boleslawiec.pceikk.pl
Program szkolenia:
1.Teorie motywacyjne w praktyce nauczania.
2.Jak budować pozytywne nastawienie do uczenia się?
3.Sprawdzone strategie motywacyjne „offline” i „online”.
4.Jak efektywnie aktywizować uczniów w nauczaniu zdalnym – bariery i możliwości.
5.Wpływ osobistych schematów językowych i środowiska nauczania na motywację
Prowadzący szkolenie: Marek Lecko:
"Od wielu lat prowadzę szkolenia dla kadry pedagogicznej, w których jednym z głównych tematów jest motywacja, odmieniana przez wszystkie przypadki. Co takiego się dzieje, że tak często odczuwamy brak korelacji między naszym wysiłkiem a efektami nauczania? Czy narzędzia, jakimi posługujemy się podczas procesu uczenia są nieskuteczne? Jakie czynniki wpływają negatywnie na motywację i co powoduje, że mamy wrażenie „pchania liny”? Jak aktywować i motywować ucznia w systemie nauczania zdalnego? Czy jest jakiś uniwersalny klucz, cudowna metoda pozwalające na uzyskanie, zbudowanie czy utrzymanie względnie wysokiego poziomu motywacji u ucznia i u siebie? Podczas szkolenia opowiem o ewolucji teorii motywacyjnych i co z tego wynika dla praktyki nauczania, również w czasie nauczania zdalnego. Poznasz najważniejsze zasady, bez których nie da się zbudować pozytywnego nastawienia do uczenia się oraz te, które przekreślą cały Twój wysiłek, zaangażowanie i doświadczenie zawodowe. Nauczysz się korzystać z najefektywniejszych strategii motywacyjnych, skutecznych zarówno podczas nauczania w szkole, jak i nauczania zdalnego. Przećwiczysz sprawdzone metody aktywizowania uczniów podczas nauczania zdalnego. Będziesz miał możliwość również zobaczyć swoje schematy językowe i sprawdzić, które są wspierające, które demotywujące? Prawdopodobnie podczas szkolenia, przeformułujesz swoje opinie i podejście do tematu motywacji w szkole oraz nabierzesz więcej zaufania do siebie i do swoich umiejętności.”
Marek Lecko pedagog, trener rozwoju osobistego, doradca i konsultant zarządzania wiedzą z ponad 20-letnim doświadczeniem zawodowym związanym z prowadzeniem szkoleń, doradztwa oraz tworzeniu programów zarządzania wiedzą. Twórca programu rozwoju kompetencji nauczyciela - praktyka Master of Trainer in Education oraz studiów podyplomowych dla kadry zarządzającej oświatą Master of Management in Education. Głównymi obszarami zainteresowania są efektywne procesy komunikacyjne, wywieranie wpływu, motywacja i… przewidywanie przyszłości – kierując się maksymą Petera Druckera – „jeżeli nie możesz przewidzieć przyszłości, spróbuj ją wykreować”. Współautor i prowadzący projekty szkoleniowe dla administracji państwowej, samorządów, podmiotów sektora prywatnego oraz dla placówek edukacyjnych w całym kraju. Prowadzi wykłady w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Od 2014 r. kieruje Akademią Umiejętności Foucault specjalizującej się we wsparciu szkół w obszarach nowoczesnej dydaktyki oraz rozwoju miękkich kompetencji społecznych. Autor książek „Nieocenione możliwości ucznia. O ocenianiu, możliwościach i motywacji”, „Motywacyjne narzędzia w praktyce nauczyciela” oraz „Rodzic w szkole. Jak (z)budować dobre relacje?”.
https://unsplash.com/@lucaslaw__?utm_source=unsplash&utm_medium=referral&utm_content=creditCopyText
“W pracy nauczyciela uczenie się jest równie ważne jak uczenie innych”
59-700 Bolesławiec
ul. Tyrankiewiczów 11