Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Reset
Reset

„Wirtualna rzeczywistość (VR) w praktyce szkolnej”.

29 marca 2023 r. odbyło się szkolenie: „Wirtualna rzeczywistość (VR) w praktyce szkolnej”. Celem szkolenia było teoretyczne i praktyczne przygotowanie kadry zarządzającej i nauczycieli do świadomego podejmowania decyzji w zakresie wyboru narzędzi dydaktycznych kupowanych w ramach programu rządowego „Laboratoria przyszłości”. W spotkaniu zatem uczestniczyli wicedyrektorzy szkół ponadpodstawowych, nauczyciele szkół podstawowych i ponadpodstawowych, którzy chcieli rozszerzyć swoje wiadomości z zakresu stosowania w edukacji nowoczesnych rozwiązań, jakim bez wątpienia jest wirtualna rzeczywistość (VR).

 

Spotkanie rozpoczęło się od prezentacji zawierającej wstęp teoretyczny, omawiający podstawowe zagadnienia związane z VR (nowe pojęcia, zalety i wady stosowania VR w edukacji, zasady bezpieczeństwa podczas korzystania z VR itp.). Tę część przygotował i poprowadził Pan Maciej Pronkiewicz, doradca metodyczny PCEiKK z zakresu informatyki.

 

Następna, bardzo interesująca dla uczestników część spotkania to możliwość testowania przez nich różnych rozwiązań VR. Jak opisywali to niektórzy uczestnicy: „Korzystanie z VR to wrażenia wręcz nie do opisania”. Najważniejsze, że każdy z nauczycieli miał możliwość zasmakowania „immersji” i zanurzenia się w rzeczywistości wirtualnej, a co najważniejsze wyrobienia sobie zdania na temat możliwości wykorzystania okularów VR i konkretnych aplikacji w praktyce szkolnej. Organizacja tej części była możliwa dzięki wsparciu Pani Doroty Paszyńskiej z firmy HTC (https://www.htc.com/pl/virtual-reality) oraz Pana Patryka Synowca z firmy edutech.expert (https://edutech.expert), którzy na potrzeby organizacji spotkania nieodpłatnie użyczyli gogli VR. Wsparcia organizacyjnego (wykorzystując swoje umiejętności w zakresie posługiwania się technologią VR) udzielili także uczniowie 4 klasy technikum informatycznego z Zespołu Szkół Elektronicznych im. I. Domeyki w Bolesławcu (Michał Surowiecki,  Jakub Puk, Jakub Broszko).  

 

Ostatnia, ale równie atrakcyjna, część szkolenia to prezentacja najnowszego rozwiązania wydawnictwa „Nowa Era”, jakim jest Wirtualne Laboratorium Empiriusz  (https://www.nowaera.pl/wirtualne-laboratorium). Pani Renata Szczęsna i Pan Krzysztof Wołoszyn przedstawili zalety kompleksowego i bardzo nowoczesnego rozwiązania dla szkół. Oczywiście prezentacja miała charakter praktyczny. Nasi goście zaprezentowali możliwość organizacji w szkole wirtualnego laboratorium chemicznego. Zapowiedzieli również, że Empiriusz już w najbliższej przyszłości wyposażony będzie w oprogramowanie symulujące laboratoria z innych dziedzin, np. biologii. Także uczestnicy szkolenia mieli szansę znaleźć się w wirtualnym laboratorium chemicznym.

 

Podstawowy cel spotkania został osiągnięty. Wiadomości uczestników z zakresu wykorzystania VR w edukacji zdecydowania się poszerzyły. Nauczyciele poznali różne rozwiązania techniczne, dzięki czemu w przyszłości będą świadomie mogli dokonywać optymalnego wyboru sprzętu VR, oferującego odpowiednią jakość prezentowania  treści uczniom. Ważnym aspektem spotkania był kwestie bezpieczeństwa uczniów.

 

Wirtualna rzeczywistość to przyszłość nie tylko edukacji. Dzięki naszemu szkoleniu przyszłość staje się teraźniejszością.

 

(autor tekstu: doradca metodyczny PCEiKK - Maciej Pronkiewicz)

Data dodania: 2023-03-31 10:54:14
Data edycji: 2023-03-31 11:02:10
Ilość wyświetleń: 555

“W pracy nauczyciela uczenie się jest  równie ważne jak uczenie innych”

Cytat
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej