Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Reset
Reset

Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?

Zapraszamy Nauczycieli do korzystania z publikacji dotyczących wspierania uczniów w efektywnym uczeniu się w szkole i w domu.
Opracowania powstały w oparciu o polskie i międzynarodowe badania naukowe dotyczące efektywnego uczenia się oraz sprawdzone praktyki edukacyjne. Przygotowali je wspólnie eksperci z Instytutu Badań Edukacyjnych, nauczyciele praktycy z Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz badacze z Uniwersytetu SWPS. Znajdziecie w nich Państwo omówienie podstaw prawnych dotyczących zmian w zadawaniu prac domowych oraz mechanizmów i uwarunkowań  uczenia się, ale przede wszystkim konkretne informacje i wskazówki, jak wspierać uczniów i uczennice w tym, żeby chcieli i potrafi samodzielnie się uczyć. Przedstawiono w nich między innymi sześć strategii uczenia się, które wg badań są najskuteczniejsze, pokazano, jak zaplanować lekcję, żeby uczniowie maksymalnie z niej skorzystali, omówiono zagadnienia związane z udzielaniem informacji zwrotnej i motywowaniem uczniów. Zamieszczono tu także scenariusze zajęć z uczniami z przykładami prac domowych oraz konkretne pomysły i przykłady z praktyki szkolnej.


Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się? Vademecum dla nauczycieli klas I–III
Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się? Vademecum dla nauczycieli klas IV–VIII
Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się? Vademecum dla nauczycieli szkół ponadpodstawowych

Źródło: IBE

Data dodania: 2024-09-25 14:04:07
Data edycji: 2024-09-25 14:05:41
Ilość wyświetleń: 74

“W pracy nauczyciela uczenie się jest  równie ważne jak uczenie innych”

Cytat
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej