Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?

Zapraszamy Nauczycieli do korzystania z publikacji dotyczących wspierania uczniów w efektywnym uczeniu się w szkole i w domu.
Opracowania powstały w oparciu o polskie i międzynarodowe badania naukowe dotyczące efektywnego uczenia się oraz sprawdzone praktyki edukacyjne. Przygotowali je wspólnie eksperci z Instytutu Badań Edukacyjnych, nauczyciele praktycy z Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz badacze z Uniwersytetu SWPS. Znajdziecie w nich Państwo omówienie podstaw prawnych dotyczących zmian w zadawaniu prac domowych oraz mechanizmów i uwarunkowań  uczenia się, ale przede wszystkim konkretne informacje i wskazówki, jak wspierać uczniów i uczennice w tym, żeby chcieli i potrafi samodzielnie się uczyć. Przedstawiono w nich między innymi sześć strategii uczenia się, które wg badań są najskuteczniejsze, pokazano, jak zaplanować lekcję, żeby uczniowie maksymalnie z niej skorzystali, omówiono zagadnienia związane z udzielaniem informacji zwrotnej i motywowaniem uczniów. Zamieszczono tu także scenariusze zajęć z uczniami z przykładami prac domowych oraz konkretne pomysły i przykłady z praktyki szkolnej.


Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się? Vademecum dla nauczycieli klas I–III
Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się? Vademecum dla nauczycieli klas IV–VIII
Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się? Vademecum dla nauczycieli szkół ponadpodstawowych

Źródło: IBE

Data dodania: 2024-09-25 14:04:07
Data edycji: 2024-09-25 14:05:41
Ilość wyświetleń: 146

“W pracy nauczyciela uczenie się jest  równie ważne jak uczenie innych”

Cytat
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej