Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Jak wykorzystać metodę STEAM na lekcjach?

Dnia 17 stycznia 2024 r. odbyło się szkolenie „LEGO Education Spike Prime i LEGO Education Spike Essential – podstawy pracy z zestawami”. Szkolenie  zrealizował p. Maciej Pronkiewicz, doradca metodyczny z informatyki w Powiatowym Centrum Edukacji i Kształcenia Kadr w Bolesławcu. Warsztaty odbyły się w Powiatowym Zespole Szkół i Placówek Specjalnych w Bolesławcu i skierowane były do nauczycieli szkół podstawowych, którzy w swojej codziennej pracy chcą wykorzystywać STEAM, czyli efektywną i bardzo popularną metodę nauczania łączącą S(Science)-naukę, T(Technology)-technologię, E(Engineering)- inżynierię, A(Arts)-sztukę i  M(Mathematics)-matematykę. Główną cześć uczestników szkolenia stanowili nauczyciele PZSiPS.

Pomimo trwających ferii znalazła się grupa nauczycieli, którzy zdecydowali poszerzyć swoje kompetencje i uczestnicząc w warsztatach poznała możliwości dwóch zestawów  klocków Lego Education (Prime i Essential), które wręcz idealnie komponują się z założeniami metody STEAM.

Na szkoleniu główny nacisk został położony na praktyczne umiejętności obsługi sterowników, silników oraz czujników, które znajdują się w zestawach. Nauczyciele w formie warsztatowej poznali dwa środowiska programistyczne, które w zależności od wieku i zaawansowania uczniów w programowaniu, będą mogli wykorzystywać podczas zajęć.

Uczestnicy warsztatów przekonali się, że tylko odrobina odwagi dzieliła ich od poznania i zaplanowania wykorzystania nowoczesnych narzędzi w procesie dydaktycznym. Jak sami stwierdzili, możliwość włączenia klocków Lego Education do pracy z uczniami metodą projektu otwiera zupełnie nowe możliwości. Nauczyciele byli przekonani, że poznane zestawy będą cieszyły się ogromnym zainteresowaniem uczniów ze względu na możliwości bezpośredniego sprawstwa w kreowaniu rozwiązań technicznych i odnoszenia przez uczniów sukcesu na poziomie ich funkcjonowania.

 

Data dodania: 2024-01-23 14:21:01
Data edycji: 2024-01-23 14:32:19
Ilość wyświetleń: 340

“W pracy nauczyciela uczenie się jest  równie ważne jak uczenie innych”

Cytat
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej