Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Projektowanie rozwiązań dla edukacji - szkolenie on-line.

Akademia Design thinking w szkole serdecznie zaprasza Dyrektorów, Nauczycieli, Wykładowców na konferencję on-line pt. "Projektowanie rozwiązań dla edukacji, czyli design thinking po polsku". 

W ramach konferencji odbędzie się seria spotkań online (webinarów), w których można uczestniczyć bezpłatnie.

Konferencja odbędzie się w dniach 22 – 25 sierpnia 2022 r. Spotkania odbywają się każdego dnia o godz. 11 oraz 15.

 

PROGRAM

1. Jak zaktualizować program nauczania zawodu, czyli o współpracy edukacji i biznesu.

22 sierpnia 2022 r., g. 15

Jak projektować programy nauczania zawodu, żeby nadążały za wszechobecnymi zmianami i potrzebami rynku pracy? Jak szkoła może badać trendy, perspektywy uczniów oraz przedsiębiorców, żeby lepiej odpowiadać na bieżące i przyszłe potrzeby? Podczas webinaru dowiesz się jak wyglądały badania przeprowadzone wśród uczniów i przedsiębiorców w celu wspólnego wypracowania zmian w programach nauczania kierunków technik pojazdów samochodowych oraz technik mechatronik w Zespole Szkół Technicznych w Pleszewie.

Małgorzata Mikołajczyk – w Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Kaliszu koordynuje projekty mające na celu współpracę pomiędzy biznesem a edukacją oraz rozwój kształcenia zawodowego. Na co dzień związana także z sektorem pozarządowym, dla którego szkoli oraz doradza w zakresie przygotowania i realizacji projektów oraz pozyskiwania środków na działalność.

Artur Kowalski – ekspert MEiN oraz Polskiej Izby Motoryzacyjnej, autor podstaw programowych i programów nauczania, wieloletni wicedyrektor placówki kształcenia praktycznego, kierownik warsztatu samochodowego, diagnosta samochodowy, trener, autor poradników metodycznych do kształcenia zawodowego, nauczyciel kształcenia zawodowego, redaktor naczelny portalu ksztalcenie-zawodowe.pl

 

2. Jak stworzyć i wdrożyć model działania placówki w oparciu o empatię

23 sierpnia 2022 r., g. 11

Design thinking w przedszkolu? Tak! Na webinarze poznasz kulisty projektowania, wdrażania i rozwijania modelu działania i podejścia pedagogicznego w przedszkolu Taaki Maluch. Inspiracją była myśl Jespera Juula, duńskie podejście do edukacji i założenia porozumienia bez przemocy. Podstawą pracy w placówce jest relacja – zarówno z dziećmi, rodzicami, jak i w gronie kadry. Do filarów podejścia zaliczana jest odpowiedzialność osobista, poczucie bezpieczeństwa, autentyczność, zaufanie i empatia.

Agata Wlazło – Ukończyła Psychologię na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu i Kurs Podstawowy Terapii Systemowej w poznańskim WTTS. Od prawie sześciu lat związana jest z TAAkim Maluchem. Ukończyła liczne szkolenia z zakresu pracy z dziećmi, poszukując najlepszego sposobu towarzyszenia im w rozwoju. Zdobyte doświadczenie wykorzystuje w pracy z najmłodszymi i podczas prowadzonych szkoleń.

 

3. Solve for Tomorrow, czyli dobre praktyki wykorzystania DT w szkołach ponadpodstawowych

23 sierpnia 2022 r., g. 15

Wydawałoby się, że współpraca zespołowa nad własnymi pomysłami to domena młodzieży. I tak, i nie! Tak, bo faktycznie to jest coś, w co uczniowie i uczennice angażują się w pełni, ale nie, bo zawsze jak doświadczają pracy w modelu DT mówią: nie mamy tego w szkole… Jak to zmienić? Jak dać młodym pole do twórczego, innowacyjnego działania i do wypowiedzi na temat świata zgodnie z ich potrzebami i pomysłami? O dobrych praktykach płynących z programu Solve for Tomorrow będzie można usłyszeć podczas webinaru.

Iwona Brzózka-Złotnicka – współzałożycielka i prezeska Stowarzyszenia Cyfrowy Dialog. Trenerka i ekspertka edukacyjna, autorka materiałów edukacyjnych. Koncentruje się na promowaniu kompetencji przyszłości i wspiera w tym obszarze nauczycieli, rodziców i uczniów. Współtwórczyni i koordynatorka programów Mistrzowie Kodowania, Mistrzowie Kodowania Junior, CyfrOFFy kONtakt i Solve for Tomorrow dla Samsung Electronics Polska. 

 

4. DT w praktyce nauczania wykładowców wyższych uczelni, czyli jak uczyć opornych

24 sierpnia 2022 r., g. 11

Prelegentka podzieli się praktyką nauczania DT wykładowców i doktorantów prowadzących zajęcia w uczelniach wyższych. Na podstawie studiów przypadków zobaczysz jak wyglądały warsztaty i szkolenia, i usłyszysz jakie sposoby okazały się najlepsze, żeby przekonać do DT i innowacyjnych metod nauczania pracowników wyższych uczelni. Nie zabraknie też refleksji ze szkoleń prowadzonych w uczelniach zagranicznych (w Niemczech, Norwegii, Islandii, Belgii, Estonii czy Łotwie).

Lidia Pokrzycka – profesor nadzwyczajny w Instytucie Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach UMCS, entuzjastka innowacji dydaktycznych, specjalistka z zakresu m.in. edukacji medialnej i e-learningu. Dziennikarka z ponad 20-letnim stażem zawodowym. Uczestniczka eksperckiego szkolenia z zakresu Design Thinking for Academics and Researchers na Technische Universität Dresden (Niemcy). W 2019 roku została EDUinspiratorem FRSE w kategorii szkolnictwo wyższe. 

 

5. Globalne problemy na szkolnym podwórku – jak wyzwolić w uczniach motywację do działania

24 sierpnia 2022 r., g. 15

Kiedy problem rówieśnika/rówieśniczki z ławki staje się przyczynkiem do szukania rozwiązań dla wyzwań skali makro? W jakich warunkach poczucie sprawstwa budzi motywację do mówienia NIE schematom? Jak odpowiedzialność za najbliższe otoczenie ewoluuje w odpowiedzialność za przyszłe pokolenia? Ekspertka podpowie jak rozbudzić w uczniach motywację do działania na przykładzie dwóch inicjatyw uczniów szkoły podstawowej, nagrodzonych w konkursie grantowym Nowej Ery Projektanci Edukacji.

Agnieszka Przybylak – nauczycielka, terapeutka pedagogiczna, wychowawczyni oraz opiekunka samorządu uczniowskiego w Szkole Podstawowej nr 162 im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Łodzi. Autorka i realizatorka projektów grantowych, m.in. w ramach inicjatywy Meet&Code, Fajne Granty T-Mobile, Projektanci Edukacji Nowej Ery, CMI, Zaprogramuj Przyszłość, CEO, czy Lekcja Enter. Aktywna eTwinnerka, odznaczona Krajowymi Odznakami Jakości oraz tytułem Nauczyciela Innowatora.

 

6. Dwie twarze DT w edukacji, czyli jak uczyć jednocześnie tworząc innowacje dla edukacji 

25 sierpnia 2022 r., g. 11

Wystąpienie o niezwykłych możliwościach jakie daje właściwe wykorzystanie Design Thinking w edukacji. Historia, którą opowie prelegen dotyczy mroźnej Finlandii (i najlepszego na świecie modelu nauczania przedsiębiorczości) oraz naszej Polski (i jedynego w kraju inkubatora innowacji społecznych w edukacji). Na webinarze dowiesz się jak wykorzystując ten sam proces, można tworzyć innowacyjne rozwiązania dla edukacji, a jednocześnie rozwijać u twórców tych projektów kompetencje XXI wieku.

Marcin Bielicki – ekspert ds. Innowacji w Popojutrze 2.0 i adiunkt Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Kieruje projektem badawczym Narodowego Centrum Nauki „Pre-inkubatory przedsiębiorczości: zaktualizowana definicja i pierwsza klasyfikacja” Posiada doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu innowacji w edukacji z kilku krajów, m.in. Finlandii, USA i  Polsce. Jest stypendystą wielu programów, m.in. Fulbright, Narodowego Centrum Nauki, Erasmus czy NAWA .

 

7. Klientocentryczna edukacja, czyli jak i po co wykorzystywać DT w szkołach i nie tylko

25 sierpnia 2022 r., g. 15

A gdyby szkoły nagle stały się startupami, uczniowie klientami, którzy chcieliby, a nie musieli korzystać z ich usług, edukatorzy natomiast strategami i menadżerami odpowiadającymi za dostarczanie wyjątkowej wartości swoim klientom? Czego i jak powinniśmy dziś uczyć, żeby przygotować uczniów do wykonywania zawodów, które dziś jeszcze nie istnieją? Podczas wystąpienia prelegentka postara się odpowiedzieć na te i inne pytania dzieląc się jednocześnie doświadczeniami z przeprowadzonych projektów.

Beata Michalska-Dominiak – współautorka pierwszego poradnika z zakresu design thinking bazującego na doświadczeniach w polskim biznesie – „Poradnik design thinking – czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie” oraz podręcznika „Design thinking dla edukatorów”. Członek Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności. Współzałożycielka społeczności “Klientocentryczni” skupiającej ekspertów z zakresu design thinking, service design, UX, customer research.

  

Regulamin udziału w konferencji 

REJESTRACJA

 

Data dodania: 2022-07-18 09:00:12
Data edycji: 2022-07-18 09:59:28
Ilość wyświetleń: 317

“W pracy nauczyciela uczenie się jest  równie ważne jak uczenie innych”

Cytat
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej