Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Przydatne linki

Szanowni Państwo,
zachęcam Państwa do korzystania z platformy wsparcie.gov.pl, uruchomionej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. 
 
Na platformie zostały zamieszczone bezpłatne, elektroniczne narzędzia przesiewowe i diagnostyczne, które mogą być wykorzystane w codziennej pracy nauczycieli, w tym nauczycieli specjalistów. 
 
Narzędzia wspomogą Państwa w określaniu potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodzieży, a także - na tej podstawie - indywidualizowaniu pracy podczas bieżącej pracy z uczniami, planowaniu i realizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, czy przeprowadzaniu wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia i opracowaniu z wykorzystaniem jej wyników indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla uczniów objętych kształceniem specjalnym.
 
Na platformie dostępne są następujące narzędzia:
  • Skrining Rozwoju Małego Dziecka (SRMD) to narzędzie dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i nauczycieli specjalistów służące do monitorowania rozwoju dziecka w okresie wczesnego dzieciństwa (od 6 do 36 miesięcy) oraz średniego dzieciństwa (od 3 do 6 lat) i wspomagające obserwacji rozwoju dziecka. Oparte na opisach funkcjonowania dziecka w obszarach rozwoju zdefiniowanych w Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF).
  • Kwestionariusz Szkolnej Oceny Funkcjonalnej (KSzOF) to narzędzie dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, nauczycieli przedmiotu i nauczycieli specjalistów zatrudnionych w szkołach do oceny funkcjonowania dzieci i młodzieży w wieku od 7 do 19 lat (szkoła podstawowa i ponadpodstawowa), wspierające ocenę funkcjonowania ucznia w sytuacjach szkolnych (edukacyjnych i społecznych). KSzOF pozwala na identyfikację trudności uczniów w różnych obszarach aktywności. Uzyskane wyniki stanowią wstępne informacje o możliwych trudnościach, które po pogłębionej analizie mogą wskazywać na konieczność dodatkowego wsparcia i określić jego rodzaj i zakres. Narzędzie pomaga w zrozumieniu funkcjonowania uczniów i planowaniu odpowiednich działań wspierających proces uczenia się, a także w opracowaniu wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia.
  • Kompleksowa Analiza Procesów Poznawczych (KAPP) to wystandaryzowane narzędzie dla psychologów zatrudnionych w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz innych placówkach systemu oświaty, służące do kompleksowej analizy procesów poznawczych dzieci i młodzieży od 3. miesiąca życia do 25. roku życia. Zawiera kwestionariusze, skale obserwacyjne i testy, które można dopasować do indywidualnych potrzeb osoby badanej. Narzędzie wspiera pracę specjalistów w diagnozowaniu i planowaniu wsparcia rozwoju w obszarze poznawczym.
  • Objawy-Kompetencje-Cechy (OKC) to narzędzie dla psychologów zatrudnionych w przedszkolach, szkołach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz innych placówkach systemu oświaty, służące do całościowej oceny funkcjonowania emocjonalno-społecznego i temperamentu dzieci i młodzieży. Umożliwia identyfikację cech temperamentu, kompetencji osobowościowych oraz niepożądanych wzorców zachowań. Wyniki prezentowane są w formie raportów z opisem i wykresami, ułatwiając interpretację diagnostyczną.
 
Wszystkie narzędzia znajdą Państwo pod adresem: www.wsparcie.gov.pl wraz z dodatkowymi materiałami i opisem jak uzyskać dostęp.
Zapraszam serdecznie do korzystania!

 

 

  • Pedagog specjalny – odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:

https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/pedagog-specjalny--odpowiedzi-na-najczesciej-zadawane-pytania

 

Zapraszam do zapoznania się z zasobami Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej .

W zakładce PORADNIKI   > WYCHOWANIE I PROFILAKTYKA  można znaleźć następujące opracowania:

  • Joanna Węgrzynowska „Profilaktyka agresji i przemocy rówieśniczej w klasie”;

https://zpe.gov.pl/b/PnXEY2K6y?prevProjects=Pd7tCRUIf%2CP18Xu1BZj

  • Uczeń z zaburzeniami psychicznymi w szkole J.Wachowiak M.Rudnik

https://zpe.gov.pl/a/uczen-z-zaburzeniami-psychicznymi-w-szkole-jwachowiak-mrudnik/DDoeaI01j?prevProjects=Pd7tCRUIf,P18Xu1BZj

  • Zarządzanie-emocjami krok w stronę zdrowia-psychicznego

https://zpe.gov.pl/a/zarzadzanie-emocjami-krok-w-strone-zdrowia-psychicznego/D1uJJeXJj?prevProjects=Pd7tCRUIf,P18Xu1BZj

Data dodania: 2023-10-26 09:18:55
Data edycji: 2025-11-04 14:14:55
Ilość wyświetleń: 390

“W pracy nauczyciela uczenie się jest  równie ważne jak uczenie innych”

Cytat
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej